SERIA 6: #THEFUTUREISFEMALE FT. SHIAN KRAAK


Swoją karierę rozpoczęła jako asystentka sprzedaży w lokalnym sklepie RVCA zaraz po ukończeniu szkoły średniej. Stamtąd wkrótce przeniosła się do sklepu RVCA w Kapsztadzie, gdzie szybko awansowała na stanowisko kierownika sklepu.
To właśnie tam zaczęła zajmować się innymi aspektami działalności, takimi jak zakupy, programy promocyjne, budowanie marki i prognozowanie trendów, co zaowocowało objęciem w 2012 roku stanowiska regionalnego sprzedawcy, zarządzającego takimi markami jak Stance, RVCA i Vissla.
Stamtąd została kierownikiem sprzedaży w RPA, zarządzając różnymi zespołami i nadzorując zarówno sprzedaż detaliczną, jak i hurtową. W tym czasie Shian konsultowała się również z różnymi innymi markami w SA. W 2016 roku Kraak podjęła współpracę z założycielką Jo jako przedstawiciel handlowy Sneaker LAB, ponieważ firma miała na celu rozwój i wejście na rynek globalny. Sneaker LAB prowadzi obecnie dystrybucję do ponad 68 krajów i szczyci się tym, że jest zrównoważoną i przyjazną dla środowiska marką, która nieustannie wprowadza innowacje we wszystkim, co robimy.
Powiedz nam trochę więcej o swoim pochodzeniu i co w dużej mierze wpłynęło na Twój rozwój do miejsca, w którym jesteś dzisiaj?
To, gdzie jestem dzisiaj, zawdzięczam mojej niesamowitej matce. Miałam przywilej dorastania, będąc inspirowaną, napędzaną i wspieraną przez kobietę, która samotnie wychowała troje dzieci, jednocześnie budując odnoszący sukcesy biznes, który pozostawił nam, młodym kobietom, dziedzictwo, które możemy kontynuować.
Jako siłaczka w wieku 26 lat, jakie są Twoje przemyślenia i rady na temat tego, że "wiek to tylko liczba"?
Wiek JEST tylko liczbą! Nie lekceważę tego, że wiedzę i doświadczenie zdobywa się z czasem, ale ciężka praca, pasja i determinacja są kluczem do sukcesu bez względu na to, ile masz lat.
Co sądzisz o markach i firmach, które stają się bardziej świadome ekologicznie?
To mile widziane, odświeżające i najwyższy czas! Marki nie mogą dziś ignorować swojego wpływu na środowisko, ponieważ wszyscy rozmawiamy z konsumentami, którzy są bardziej świadomi i którzy nie tylko robią zakupy, ale także prowadzą bardziej świadomy styl życia. Wzruszające jest obserwowanie, jak marki wprowadzają innowacje i jestem dumny, że mogę być częścią marki, która stoi na czele tego ruchu.
Czy stoisz przed jakimiś wyzwaniami będąc młodą kobietą w firmie, która obsługuje branżę zdominowaną przez mężczyzn? Jeśli tak, jakie to wyzwania i jak sobie z nimi poradziłaś?
Wierzę, że wszystkie kobiety będą musiały stawić czoła wyzwaniom związanym z płcią, niezależnie od wieku czy branży. Jako młoda kobieta stawiałam czoła wielu wyzwaniom i nie wątpię, że będę to robić przez całą swoją karierę. Przezwyciężam je, budując wzajemny szacunek i podchodząc do każdego wyzwania z poczuciem równości.
Jakiej rady udzieliłabyś komuś, kto goni za swoimi marzeniami, ale nieustannie napotyka wyzwania związane z płcią?
Innowacyjne umysły zawsze będą widzieć ponad płcią. Zaufaj swojej intuicji, walcz o swoje miejsce przy stole, zachowaj pokorę i poświęć wiele godzin.
Co daje ci siłę jako kobiecie?
Mój głos, równość i dążenie do niezależnego wzmocnienia niezależnie od płci.
Jakie są Twoje ulubione buty i dlaczego?
adidas x Stan Smith. Klasyczne, ponadczasowe i eleganckie.