Darmowa dostawa od 250,00 zł

KOBIETY W MODZIE | MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KOBIET

2022-03-07
KOBIETY W MODZIE | MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KOBIET

8 marca - Międzynarodowy Dzień Kobiet - poświęcony jest świętowaniu społecznych, gospodarczych, kulturalnych i politycznych osiągnięć kobiet. Podkreśla również potrzebę podjęcia działań przeciwko nierówności płci na całym świecie.

Branża sneakersów i obuwia jest jedną z wielu innych, w których kobiety uważają, że nie są w równym stopniu reprezentowane. Z ograniczonymi rozmiarami, dropami, wiadomościami od marek i brakiem kobiecych kreacji za kulisami; wiele kobiet sneakerheadów czuje się prawie niewidocznych.

UŻYWAMY TEJ PLATFORMY, ABY WYRÓŻNIĆ NIEKTÓRE ZE ZMIENIAJĄCYCH ZASADY GRY, LIDERÓW I POTĘŻNYCH GŁOSÓW TORUJĄCYCH DROGĘ PRZYSZŁYM KOBIETOM W SPOŁECZNOŚCI SNEAKERSÓW. PRZECZYTAJ O KILKU Z TYCH KOBIET PONIŻEJ:

MELODY ESHANI

Jako jedna z niewielu kobiet posiadających sklep na Fairfax Avenue (głównym centrum streetwearu w LA) i jedna z niewielu kobiet, które zapewniły sobie pozycję lidera w globalnej marce sportowej - Foot Locker (będąc ich pierwszą w historii kobietą na stanowisku dyrektora kreatywnego), nie trzeba dodawać, że ta projektantka z LA naprawdę utrwaliła swoje nazwisko na globalnej scenie streetwearowej.

Podejście Eshani do mody różni się od większości. Zamiast skupiać się na nowym wyglądzie, mówi o ustanowieniu nowego głosu. Na początku swojej kariery modowej zdała sobie sprawę, że ma możliwość wykorzystania projektowania jako narzędzia do wszystkiego, co chce robić. Dzięki temu odegrała ważną rolę w torowaniu drogi kobietom w branży i ostatecznie dostarczaniu im produktów i wzmacnianiu ich głosu.

Pomimo odejścia od początkowej ścieżki kariery, która rozpoczęła się w dziedzinie prawa, praca Ehsani nadal opiera się na sprawiedliwości i równości.

Dzięki głośnej współpracy projektowej z Reebok i Nike, a także odrodzeniu Air Jordan Women's OG (pierwszy w historii marki sneaker dla kobiet) Eshani naprawdę stała się siłą napędową wzmocnienia pozycji i równości dla wszystkich jednostek. Opisuje swoje uczucia związane z dorastaniem, w którym czuła, że Jordany stworzone dla kobiet były zawsze refleksją.

Używając swojej marki jako odzwierciedlenia jej osobistej podróży, prawdopodobnie natkniesz się na przesłania duchowości i wzmocnienia w jej odzieży, biżuterii i obuwiu. Przesłania takie jak "fortuna sprzyja odważnym" i "ewoluuj lub rozpuść się" to tylko niektóre z potężnych słów, których używa Eshani.

JAZERAI ALLEN-LORD

Projektant odzieży ulicznej, pisarz i mówca publiczny. Jazerai Allen-Lord jest siłą w branży sneakersowej. Nazwana jedną z 18 najlepszych kobiet transformujących sneakersy i 28 najlepszych BIPOC transformujących branżę; pozostała wierna swoim przekonaniom, mówiąc rzeczy dokładnie takimi, jakimi są.

Będąc czarnoskórą kobietą, wierzy, że te "dwa uderzenia" mogą być wykorzystane do stworzenia lub złamania osoby. Pomimo niekończącej się listy wyzwań, z którymi musi się zmierzyć, postanowiła wykorzystać każdą okazję, aby zbudować siebie i wzmocnić pozycję otaczających ją kobiet.

To męski świat - kampania Reebok

Kampania poświęcona integracji i świętowaniu kobiet, które odcisnęły swoje piętno w różnych branżach zdominowanych przez mężczyzn. Do dziś kobiety nadal spotykają się z dyskryminacją i uprzedzeniami, często muszą pracować dwa razy ciężej niż ich męscy odpowiednicy. "It's a Man's World" ma na celu zmianę uprzedzeń i przedefiniowanie perspektyw kobiet w branżach kreatywnych.

But Allen-Lord został wydany z Reebokiem w 2019 roku i całkowicie wyprzedany. Później został zakupiony do archiwum czarnoskórych projektantów Bata Footwear Museum.

TO TYLKO KILKA Z ODWAŻNYCH KOBIET, KTÓRE PRACUJĄ NAD PRZEKSZTAŁCENIEM ROZMOWY W BRANŻY, TWORZĄC, ROZWIJAJĄC I PRZEWODZĄC W PRZESTRZENI, KTÓRA ZBYT DŁUGO BYŁA ZDOMINOWANA PRZEZ MĘŻCZYZN.

ALEALI MAY

Ekskluzywna współpraca z Jordan sprawiła, że ta dama była jedną z zaledwie dwóch kobiet, które kiedykolwiek projektowały dla Nike. Co więcej, była pierwszą kobietą, która kiedykolwiek stworzyła unisex Jordan i pracowała jako stylistka dla takich gwiazd jak Kendrick Lamar i Tinashe.

Aleali May weszła do branży modowej, gdy zaczęła studiować w Columbia College w Chicago. W wieku 19 lat zaczęła pracować w niepełnym wymiarze godzin dla Louis Vuitton. Jednak jej autentyczny związek z Jordanami ma skromne początki. Zaczęła je kolekcjonować we wczesnych latach dzieciństwa. Prawdopodobnie to właśnie zapoczątkowało jej współpracę z marką przy serii "pierwszych".

Jako modelka, stylistka i projektantka sneakersów - jest potrójnym zagrożeniem dla mody.

CHARLOTTE LEE

Po zaledwie 6 latach współpracy z New Balance, Charlotte Lee opracowała natychmiastowy klasyk future-retro 327; sneaker łączący dziedzictwo i nowoczesne elementy, generując ogromny szum wokół marki.

Lee rozpoczęła pracę dla marki, nie posiadając ani jednej pary sneakersów z jej oferty. Uważa, że dało jej to przewagę w postaci nieznajomości.

"Nie mogę przyjść na spotkanie i opowiedzieć ci o każdym bucie, jaki kiedykolwiek stworzył New Balance, ale mogę przyjść na spotkanie ze świeżym pomysłem, a następnie możemy zobaczyć, co działa z tym w archiwum i jak czuje się bardzo New Balance w swojej estetyce".

Tło Lee również zaczęło się od doświadczenia zawodowego we wczesnych latach jej życia. Dorastając w mieście, z którego pochodzą buty Clark's w Wielkiej Brytanii, miała okazję odbyć tam praktyki zawodowe. W tym momencie wciąż nie była pewna, w jaki sposób przekształci swoje kreatywne doświadczenie w karierę. W tym czasie poznała projektanta, który powiedział jej, że może studiować projektowanie obuwia na uniwersytecie, co właśnie zrobiła. Podczas studiów zaangażowała się w tak wiele staży, jak tylko mogła. Pod koniec studiów udało jej się wylądować na rocznym stażu w New Balance... a reszta to już historia.

pixel